21 april 2015. De dag waarop je jouw felbegeerde goede positie in de zoekresultaten van Google kwijtraakt. Want dat is wat er gebeurt als jouw website niet geschikt is voor mobiele apparaten (tablets, smartphones).

Google heeft haar zoekmachine-algoritmes gewijzigd. Het idee er achter is, dat een gebruiker een zo goed mogelijke ervaring moet hebben. Snel vinden waar je naar op zoek bent. Maar ook: een zoekresultaat dat werkt op het apparaat waarmee je zoekt. Steeds meer mensen googelen met hun smartphone. Maar komen op websites terecht die echt niet werken op een smartphone. Google vind dat dit anders moet.

Per 21 april 2015 zal Google de gebruikersvriendelijkheid en snelheid op een smartphone laten meetellen in de Google zoekmachine positionering voor mobiele gebruikers. Het resultaat is simpel. Is je site niet geschikt voor mobiel? Dan verdwijn je uit de zoekresultaten. Of in elk geval kelder je naar 'positie hopeloos'. De bezoeker loop je in elk geval mis. Dag leuke prospect, tot ziens bij de concurrent!

Een site die mobiel-vriendelijk is, noemen we ook wel responsive. De lay-out van de site verandert dan automatisch als een gebruiker 'm met een tablet of smartphone bekijkt.

Is jouw site mobiel-vriendelijk?

Test het hier: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly
(en probeer ook andere pagina's dan de homepage)

Is jouw website nog niet mobiel-vriendelijk? Geef me even een seintje, het is nog niet te laat om 'm alsnog responsive te maken.

21 april. De dag die je wist dat zou komen. Toch?

 

Wil je meer informatie, of een demo aanvragen?

Bel dan naar 076-5010103 of vul het formulier in.

Informatie / demo aanvragen